Top 10 cauze pentru declinul sau moartea brandurilor

Nu există o ordine sau o prioritate anume în clasificarea acestor cauze însă din experiența mea niciuna nu se manifestă singur, vin câteva „la pachet”. Desigur, mai sunt și altele însă cele de mai jos sunt cele principale.

Inerție – lasă că merge, doar suntem printre primii, acum 5 ani eram performeri, de ce să ne agităm degeaba, de atunci și până în vecii vecilor!?
Autosuficiența – suntem în top, suntem buni, nimeni nu ne poate atinge.
Lipsa datelor despre piață – doar o cunoaștem foarte bine.
Orgoliu – nimeni nu poate fi mai bun ca noi.
Neglijarea feedback-ului negativ – deh, sunt niște nemulțumiți, tot timpul sunt câțiva care au ceva de comentat.
Client service deficitar – consumatorii noștri sunt ai noștri, de ce să ne tot batem capul cu ei așa de mult dacă tot au cumpărat de la noi!?
Stoc zero – vindem tot, n-avem stoc niciodată, e foarte bine așa.
Nu contează ambalajul prea mult – și așa umplem rafturile, de ce să mai îmbunătățim câte ceva?
Accentul exagerat pe departamentul de vânzari – doar ei sunt cei care fac banu’ gros în firma. Restul sunt așa, de suport.
Marketing subutilizat – lasă-i să facă traduceri, să se ocupe de expoziții și alte asemenea, că asistenta mea e ocupată tare.