Pitch. Buget?

Foarte des se întâmplă că invitațiile la pitch să nu conțină o indicație de buget, preselecția agențiilor făcându-se de fapt pe baza unei cereri inițiale de estimare a bugetului. De ce trebuie să fie atât de complicat cred că nu înțelege nimeni. În loc de etape și vorbe multe înainte de pitch – adică pierdere de vreme și resurse – ar fi mult mai simplu să se dea împreună cu brieful și bugetul. Colac peste pupăză, prima dată se cere bugetul pe baza unei indicații de proiect, nici măcar al unui brief. Brieful urmează să vină dacă agenția este preselectată.

Pentru un pitch de succes cred că trebuie aplicate următoarele reguli simple:
– studiul sistematic al agențiilor și selectarea a trei agenții cu care chiar “ne-ar place” să lucrăm;
– înmânarea briefului, indicarea bugetului proiectului, alocarea unui fee pentru pitch și alocarea unei perioade de răspuns la eventualele nelămuriri ale agențiilor;
– prezentările agențiilor;
– deliberare și comunicarea agenției câștigătoare.

În ceea ce privește brieful proiectului/pitchului acesta trebuie să fie foarte clar în detalierea cerintelor și a criteriilor de atribuire.

Și atât. Detaliile doar diferă de la proiect la proiect.