Întotdeauna ne
păstrăm echilibrul.

Întotdeauna
ne păstrăm 
echilibrul.

Opinii

Sari cu banii!

În filmul Jerry Maguire, Tom Cruise joacă rolul unui agent sportiv care își reia cariera pe baza unor principii idealiste […]

Cât de important este brief-ul?

Pentru un designer sau consultant de brand brief-ul este bun atât timp cât este scurt și precis. Când trece […]

Turismul intern în România.

Să facem un exercițiu de imaginație și să ne îmbătăm cu apă rece închipuindu-ne că: – Statul nu dă vouchere […]

Chestiunea turismului românesc.

Turismul din România este strans legat și condiționat de câteva elemente. Le iau pe rând: Primo: strategia națională […]

Comunicare pentru brand de țară.

Mesajele de comunicare despre România inițiate de către administratorii succesivi începând cu anul 1990 au fost punctuale […]

Branding de națiune. Controverse.

Cele mai documentate abordări ale definirii brandului de țară (sau națiune) aparțin lui Simon Anholt și Keith Dinnie […]

Destinație și imagine.

O destinație dobândește o anumită imagine, prin urmare o funcție preponderent simbolică. Dacă până la un moment […]

Brandurile vând.

Titlul articolului este un truism – cine nu știe că brandurile vând – dar ascunde niște capcane. Prima capcană este […]

Trăiește-ți potențialul.

Recent, am avut plăcerea să le povestesc celor din middle și upper managementul #capgeminiengineering […]

Designerii nu se plâng.

HORECA se închide din nou din cauza incidenței crescânde a COVID-19. Toată lumea din industrie (inclusiv în România) se plânge […]

România, după.

După nebunia asta pandemică și isteria măștilor, bâlbelor politice și administrative ar trebui să se întâmple ceva. Ceva care poate veni doar […]

Cu dreptul înainte.

Am o problemă cu indecizia, bâlba, evitarea responsabilității și deciziile luate politic. Deciziile acelea care încearcă să împace capra, varza […]

România după virus.

Cu toții am ”luat la cunoștință” de virusul COVID 19 care s-a instalat instantaneu în viețile noastre, schimbandu-ne radical existența, percepțiile […]

Un mesaj pentru designeri.

Acesta este un mesaj pentru colegii mei designeri, strategi și persoane care lucrează în industria creativă. În mod clar, societatea […]

Punem frână sau accelerăm?

Este timpul să alegem. Păstrăm un status quo (care nu este un status quo, apropo) sau continuăm? Te ascunzi în gaura ta sau mergi la […]

Leadershit(p).

Nu știu dacă sunt doar ghinionist sau lumea înconjurătoare este așa cum este, oriunde întorci capul. Ceea ce văd sunt mii de așa-ziși […]

Eu sunt…

Dacă ar fi să mă descriu în concordanță cu noile titluri (moderne, actuale, în trend) de persoane care se apreciază pe sine, ei bine, sunt un uber senior director-șef de creație, designer și consultant de brand […]

La vremuri noi, oameni noi.

Departe de mine să fac politica vreunui partid sau candidat. Nu am mai scris despre comunicare în politică și în administrație de […]

Scaunul meu.

Stau în biroul meu pe același scaun din ’98. Mi-a folosit foarte bine timp de 21 de ani și probabil că va mai fi folositor pentru încă câțiva. Probabil îl știți […]

25 de ani de design.

În loc să sărbătoresc luna aceasta 25 de ani de companie cu poze grozave, o mulțime de cuvinte frumoase, multe mulțumiri (incluzându-i aici pe […]

Ne daţi sau nu ne daţi ?

Citim şi tot citim – mai şi sheruim – despre criza forţei de muncă, că nu gasim oameni pricepuţi şi dispuşi să muncească, din construcţii până în IT, trecând […]

Skill(uri).

Pe când eram foarte tânăr și mă pregăteam să dau admiterea la facultate, am lucrat timp de doi ani cu profesorul meu pentru a-mi dezvolta […]

U(ser) (e)X(perience).

Mintea designerului funcționează la fel, indiferent de ceea ce face: identitatea vizuală, identitate corporativă, UX/UI, orice. Persoana contemporană, din industria […]

Ieftin.

Chiar şi în aceste timpuri în care umblăm cu toţii după ieftănituri şi tocim netu’ după cea mai bună ofertă gen „maşină nouă, fiabilă, […]

Despăduririle – Adevărurile nespuse

Sâmbătă oamenii au ieșit în stradă în mai multe orașe pentru a protesta împotriva tăierilor ilegale, a despăduririlor, a concernului […]

Mămăligă coaptă la cuptor

Cu 3 feluri de branză și 3 ouă întregi înglobate în compoziție. Se lasă la răcit și se taie felii. Se poate adăuga şi puțin usturoi deasupra. Fac și puțină reclamă, făina de mălai e de la SamMills. […]

Mâncărurile copilăriei

Mă apucasem de câteva zile să fac o listă cu mâncărurile din copilărie gătite fie de mama, fie de bunici. Cel mai adesea de bunici. Prilejurile erau fie tradiționalele […]

O explicație simplă de tot

O explicație foarte logică a D-lui Dinu despre ceea ce se întâmplă în economie. În ceea ce privește domeniile marketingului, brandingului și al designului, nimeni n-ar trebui […]

Branzas – 21 de ani

Intrăm în al 21-lea an neîntrerupt de activitate. Ca de obicei și ca întotdeauna, suntem consultanți de brand și designeri.

Brand de țară românească. Iarași.

Iqads m-a onorat cu o serie destul de dură de întrebări despre încă neprecizatul nostru brand de țară. Am pornit de la ideea că […]

Să presupunem că… – Două scenarii

Să presupunem că la mine în firmă voi face următoarele: 1. Măresc arbitrar veniturile angajaților fără vreo corelare cu performanța […]

Decât o revistă – Bun de trăit

Identitatea Clujului şi potenţialul de promovare printr-un brand de oraş, văzute de Bogdan Brânzaş, un clujean care de 20 de ani conduce agenţia de […]

Spaniolii roșii

Încă din 2011 de când am străbătut Spania am constatat că (aproape) nu poți greși cumpărând un vin roșu spaniol. În acea lună în care am bătut Spania […]

Trei vorbe: Alex. Mușat. Blues.

Vinerea trecută la prima ediție a Cluj Blues Fest am asistat la un recital de zile mari ale unui băiat de 19 ani. Nici măcar nu era pe afiș, a fost o inspirație […]

Viaţă pentru Via (Drumul) Maria Theresia

Un drum istoric din Munţii Călimani este refăcut de voluntari cu mâinile lor. În 16 august se va alerga pe Via Maria Tereza pentru prima dată […]

Ne tăiem craca de sub picioare

Scriu cele ce urmează în calitate de cetățean, de părinte, de iubitor al naturii și nu în ultimul rând de membru în comitetul de conducere a celei mai importante asociații de voluntariat și protecția mediului […]

Branzas – 20 de ani

„Majoratul” a fost acum doi ani, între timp am mai adăugat câte ceva la experiența noastră în tranșeele designului. Așa că astăzi vom face un mic party și mă voi bucura împreună cu o gașcă de oameni […]

Contract

Ştiam demult că juriile și concursurile din domeniu designului nu fac sens. N-are rost să explic de ce, cei care lucrați în domeniu știți asta și știți și de ce. Acum multă vreme mi-am promis […]

Defrișări „legale”

E plină presa și online-ul de articole și fotografii cu jaful generalizat care se întâmplă în pădurile României, chiar și în rezervații, parcuri naționale sau „păduri virgine”. Curios, nu se sesizează nicio […]

Despre brand personal – Nu există

Aș scrie cel puțin 200 de pagini cu explicații, surse etc despre „problema” asta, dar nu prea are rost. Așa că o dau pe puncte: 1. Brand personal nu există, e doar o fantasmagorie inventată de cei care cred […]

Sulf scump cât Clujul

Zilele trecute am făcut o drumeție de recunoaștere în Munții Călimani a unei porțiuni a drumului Mariei Tereza împreună cu gașca de la Tășu […]

Voltaire, sociologul

„Pentru a reuşi în lume nu e de ajuns să fii prost, trebuie să fii şi manierat.”

#antreprenoriat #creativitate

Cât de cât mă țin la curent cu lumea citind știri, agregând informație de pe facebook, feedly și alte surse. Remarc abundența de cursuri […]

Umbra lui Kafka la bancă

Povestea următoare mi-a fost relatată recent. Eu doar o dau mai departe cu câteva comentarii și un îndemn la reflecție. Un prieten, client al unei mari bănci […]

Oscar Wilde

Tipul ăsta nu mi-a plăcut niciodată ca scriitor, habar n-am de ce. Totuși, am găsit asta pe pagina de gardă a unei cărți, ceva care mi-a plăcut mult așa că am făcut o fotografie […]

Termen – Conform DEX

Data fixă la care, potrivit unei învoieli, unei decizii sau unei dispoziții prealabile, se execută o obligație sau se realizează ceva. În caz că unii au fost demult la liceu și au uitat, se aplică (și) la […]

Nu-ți dau o palmă dacă ești altfel

Discutam astăzi cu cineva despre diversitatea oamenilor, a opiniilor și a felurilor de a-și trăi și privi viața, atât în context social cât și de afaceri […]

Pro bono sau pro bani pentru stat

După cum știm unii dintre noi, ANAF și-a „tras” o nouă identitate vizuală ca urmare a unei -desigur – licitații, despre care am scris și eu aici. Dar nu despre asta […]

Noua agendă publică

Constat că opinia publică, neorganizată sau constituită în diverse tipuri de organizare […]

ANAF – Cumpărături second-hand

Am primit pe adresa de office a firmei un e-mail trimis de o oarecare doamnă de la ANAF în care nu scria nimic, dar era atașat un document word […]

Și alții au nevoie de lege specială

Dacă tot e la modă să se facă legi speciale pentru o singură companie, pentru interes „deosebit”, propun ca printr-o lege adoptată de urgență în parlament, fără comisii speciale, scrisă de câțiva specialiști[…]

Bani

Unele lucruri nu se pot plăti cu bani. Obținerea unelor “lucruri” (fapte, oameni, beneficii, contracte etc) pur și simplu nu au valoare datorită efectelor adverse și perverse rezultate din condițiile puse pentru […]

#clujcitybreak

Mulțam Andrei Crivat pentru invitația de a participa la dezbaterea de la Casa Tiff pe tema brandului de Cluj. Bună inițiativă, mai vreau! […]

Design care durează

În 1958 ieșea pe piață parfumul Madame Rochas al cărui ambalaj a fost realizat de către acum celebrul designer Pierre Dinand. La acea vreme […]

Chuck Norris. Filozofic.

Știați că Chuck Norris a reușit până acum să numere de două ori până la infinit!?

Pagina albă a designerului

Toți creatorii, fie ei scriitori, artiști, poeți sau designeri, își încep munca invariabil […]

Swimathon Cluj 2013 – Foarte tare!

Cifre bune bune: echipa Tășuleasa Social; formată din 14 oameni a realizat 244 de bazine de 50 m reușind să adune 30.000 lei pentru plantări […]

Dracula reloaded, noua frunză

O lungă vreme ne-am ferit cu toții ca dracul de tămâie să-l scoatem în față pe Dracula, ca vector de promovare al României. Au fost încercări […]

Nicio zi fără blues

Am început să ascult muzică pe la 12-13 ani, noroc cu „bătrânul meu” cum îi spuneam pe atunci că avea sute de benzi de magnetofon cu copii […]

1% pentru marketingul orașului

Nu e o întrebare retorică: au sau nu au nevoie orașele de marketing? Dar de branding? Comunicare, lobby, PR!? Marea majoritate, dacă nu toate orașele […]

Money for nothing…

…and checks for free. Nu, nu voi scrie despre Dire Straits chiar dacă îmi plac foarte mult, ci despre “așteptarea la gratuități” și percepția unora că pot […]

Marketingul (in)util

E o axiomă, toate produsele au tendința să-și caute calea de a deveni branduri. E firesc, astfel pot cere mai mult de la consumatori (preț), pot aspira […]

Îmi număr singur merele.

Mă întreb, bineînțeles retoric, ce s-ar întâmpla dacă începând de astăzi n-aș mai curăța merii de la mine din grădină anual – atenție, fără să-i stropesc […]

Pitch. Buget?

Foarte des se întâmplă că invitațiile la pitch să nu conțină o indicație de buget, preselecția agențiilor făcându-se de fapt pe baza unei cereri inițiale […]

Sunt onorat.

În prima parte a anului acesta mi s-au întâmplat două evenimente care mă onorează și mă obligă. În ordine cronologică: Alin Uhlmann Ușeriu, Președintele […]

Inovație + brand = 90% bullshit

Termenul „inovație” l-a ajuns din urmă se pare pe cel de „brand” în popularitatea utilizării oriunde, oricând și în orice situație sau context de afaceri. Dacă până acum timp de câțiva ani totul era […]

Orașul mort. Brand.

Pornesc de la prezumția că trainingul responsabilior din marketing, fie juniori sau seniori, trebuie să vină neapărat după educația formală și o experiență practică minimă. Prin urmare trainingul […]

Atiya – un cadou frumos

Așa cum îi spune numele, Atiya înseamnă „cadou” sau „dar”. Atiya este noua linie de produse Home & Design de la Becker România, subsidiară a companiei internaționale Becker specializată […]

Training pe bune

Pornesc de la prezumția că trainingul responsabilior din marketing, fie juniori sau seniori, trebuie să vină neapărat după educația formală și o experiență […]

Turismul balnear. Iarăși???

„Noua strategie” de stimulare a turismului balnear care se prefigurează la nivelul produsului turistic rămâne aceeași pe care o menționăm și o justificăm aici, deja demult. Dar toate-s vechi și totuși noi […]

O poveste galben-portocalie

Povestea lui Gălbenel este simplă, ca oricare poveste a unui produs sau brand de succes. Un om și cu soția lui – specialistă în „treburi agricole” – s-au hotărât într-o bună zi să facă cea mai modernă fermă de găini ouătoare din România. Business insight: știau […]

Consultanță de 188.000 lei pe lună

Mai demult am declarat public în repetate rânduri că sunt dispus să lucrez pe un fee simbolic de 2 lei plus cheltuieli, dacă sunt necesare, pentru brandul […]

Pesimismul să-și facă treaba!?

Psihologie de 2 bani: pentru tot felu’ de mâțe și bieți câini vagabonzi loviți de troleu se găsesc mii de „activiști” gata să intrevină, să doneze bani […]

Eu am plantat…

Am plantat copaci la Pietroasa.
Tu unde ai plantat?

Povestea lui Jack-in-the-box.

În vara lui ’96 tocmai terminasem proiectul de rebranding al Ursus (primul), lansarea în piață la nivel național era deja făcută din primăvară, cifrele […]

Conținut versus expoziție

Discutam acum vreo 3 ani foarte aprins cu o distinsă jurnalistă (sărutmâna Larisa) pe marketing și economic despre conținut versus campanie, în contextul marketingului, publicității și a […]

Ursus Pils s-a întors, la fel de verde

E oficial, Ursus Pils, sau cum i se spunea odinioară Ursus „verde” s-a întors. Dar oare de ce „a plecat” acum mulți ani!? N-am găsit niciodată o explicație […]

Se poate și altfel

Ca să trec direct la obiect, subiect și predicat – vorba lungă etc, știti voi – ar trebui să constate fiecare dintre noi că se poate și altfel. Și nu e greu […]

Cum trebuie să mergi pe munte?

A merge sau a păși, totuna. Pe munte o faci doar într-un anumit fel. Variabilele sunt nenumărate, terenul se schimbă tot timpul, consistența lui […]

Clujul norocos

Clujul e un oraș super norocos. Sau și-a făcut-o cu mâna lui. Ambele variante sunt bune și […]

Un film fain

O mână de oameni, locuri de poveste și povești adevarăte despre munți, pădure […]

Oamenii vor vedea…

„Oamenii vor vedea doar ceea ce sunt pregătiți să vadă”. – Ralph Waldo Emerson […]

Zgomotele pădurii

Zilele trecute am bântuit puțin prin munți. La un moment dat mă aflam […]

După

Dat fiind că au avut loc adevărate orgii romane […]

Vitrina 20 de ani

Undeva pe la începuturi am fost și eu „vitrinier” vreo 2 ani, între ´92 și ´94. Printre primii, sau poate chiar primul designer angajat al Vitrinei. Atunci […]

Identitate vizuală de partid

Scurte observații despre logo-ul unui nou partid/alianță politic(ă), Alianța România Dreaptă: ARD – Acronim […]

Mult? Puțin?

Mult sau puțin, nu contează. Contează rezultatul. Dacă 1.000.000 de oameni ar planta doar într-o zi câte 50 de puieţi […]

Prin dezastrul pădurilor Apusenilor

În afară de meseria mea am o pasiune, munții. Neapărat acoperiți cu brazi și dacă se poate să fie Apusenii. Natura îmi oferă multă liniște, aer curat […]

O bucățică din realitate

Am găsit filmulețul pe facebook și e prea bun ca să nu îl dau mai departe. Bun, în sensul că reflectă o bucățică de realitatea cotidiană cu care unii […]

Total non-combat la Cluj

La Cluj, în campania electorală, în loc să asistăm la o dezbatere aprinsă pe idei, programe […]

În atenția studenților, cu drag.

În fiecare an, în luna mai și iunie sunt bombardat de chestionare, întrebări și cereri de a-mi exprima opinia profesională asupra unor subiecte […]

Politică, din nou. Comunicare!?

E oficial, suntem în plină campanie electorală. Mesajele despre ce vor face candidații abundă, la fel, abundă mesajele despre oponenții lor. Opinia […]

Noul nostru website, în prefacere

Scriu brief-ul pentru nou nostru website. Va fi un proiect deschis tutoror care vor să participe. În curând, pe blog și facebook. Și pentru că nu […]

Pragmatic despre CSR

Nu cred că mai are cineva vreun dubiu asupra motivațiilor proiectelor de CSR: a pune companiile și/ sau brandurile într-o lumină favorabilă […]

Munca pentru angajare

Am citit un articol interesant despre noile modalități de angajare care se prefigurează la orizont. Tind să dau dreptate scriitorului articolului însă adaug și […]

Aventuri în online

1. Nici eu, nici colegii mei nu suntem specialiști în webdesign. Totuși, suntem specialiști în design, avem ochiul format, experiența, vedem, observăm […]

Alien vs Predator și viceversa

Marca vs brand și viceversa. Produs/ serviciu vs marca și viceversa. Brand vs produs/ serviciu. De ce menționez toate aceste combinații? Deoarece […]

Consistența brandurilor

O scurtă poveste-pretext. Pe parcursul celor 5 ani de parteneriat cu Interbrand, compania globală […]

De-ale scrisului în public

Se împlinesc cred 15 ani de când am scris primul meu „ceva” despre branding, design și compania pe care o conduc. De atunci am avut plăcerea […]

ONG – Branding și comunicare

Luni, 5 martie, începând cu ora 18:30 voi vorbi despre branding și comunicare pentru ONG-uri în cadrul unei conferințe Civic Vox. Un subiect foarte drag mie, dar și de mare actualitate ținând cont de creșterea […]

Noi pentru Fundațiile Comunitare

Fundațiile Comunitare, www.fundatiicomunitare.ro, finanțează proiectele utile comunităților. Organizația are o întindere naționala și un istoric […]

Căutăm writer. Adică scriitor.

După cum scrie și în titlu, la Branzas căutăm cel puțin un colaborator, writer. Nu copywriter. Nu căutăm un scriitor de copy și slogane, ci unul care scrie […]

Tășuleasa Social, un proiect de suflet

Tășuleasa Social, Tășu pentru apropiați și fani, este un adevărat fenomen al ONG-urilor din România. Construită de la zero, începută acum 10 ani […]

România egal produs. Apoi brand

Aserțiunea „România nu are un brand” este greșită. România are un brand, atât din punct de vedere turistic cât și ca țară. Un brand negativ […]

Politic. Om politic.

Politica nu încape între preocupările mele decât din punct de vedere al marketingului, comunicării și comportamentului public. Ce constat este […]

Brand România, din nou

Am constatat cu mare plăcere că Ministerul Turismului a schimbat recent strategia de brand turistic a României din „destinație de aventură” în […]

No offense!

No offense to online freaks/bloggers/social media marketeers/fans! Mă lovesc – izbesc cred că e cuvântul mai potrivit – de accepțiunea […]

Rebranding – mantra

Timp de mulți ani agențiile de branding s-au poziționat în media cu ajutorul PR-ului propriu utilizând în comunicatele de presă, în studii […]

Brand (design) esperanto

Sau cum și de ce designerii trebuie să se schimbe (și unii chiar se schimbă). A fi designer este una dintre cele mai complexe, grele și frumoase […]

Austeritate vs rațiune

O întrebare care merită toată atenția: „Dacă în timp de criză sau recesiune una din primele măsuri de austeritate ale companiilor este să reducă […]

Se schimbă branding-ul!?

E o întrebare retorică, desigur că se schimbă. Odată cu raționalizarea bugetelor și implicațiile directe în obiceiurile de viață și consum brand-urile […]

Nu avem loc de depozitare!

Înainte de anul 2000 Branzas a participat la 2 concursuri organizate de Fundația Română pentru Design. Premiile pe care le-a luat atunci au […]

Branzas – 17 ani

În 27 septembrie Branzas a împlinit 17 ani de la înființare. Pentru mine personal și pentru noi înseamnă mult, din punct de vedere al experienței […]

Doar 6%!

Cândva, nu demult, afacerile româneşti raportau profituri şi creşteri extraordinare de două cifre, anual. Auzeam de cote de piaţă impresionante şi creşteri […]

De ce NU bat clopotele (Mitică)?

O parafrazare a unei replici celebre, foarte adevarată în momentul actual. Clopotele bat când se întâmplă sau urmează să se întâmple ceva: liturghie […]

Despre Spec Work

Spec work sau speculative work este un fenomen tot mai des întâlnit care se manifestă îndeobște prin […]

Brandul de țară al României

Știrile abundă, ca de exemplu la www.tolo.ro. De fapt e o singură știre: un „consorțiu hotelier” […]

Strig, deci exist!

Datorită meseriei mele sunt un avid plimbăreţ printre rafturile magazinelor. Urmăresc ambalaje, nume de branduri, preţuri, modalităţi de afişare la raft […]

S-au ieftinit țepele

Industria comunicării nu face excepție astăzi de la țepe mai mici sau mai mari. Caraghioslâcul este că ele ajung până la niveluri atât de mici încât totul […]

Cine are grijă de branduri?

Toată lumea este crizată. Consumatorul face economii, cresc dobânzile la credite, scad vânzările, iar piaţa este inundată de promoţii, mai ales la […]

Struțocămila CEC

Am asistat recent la relansarea CEC sub noul nume de CEC Bank. Strategie sau nu, din Casa de Economii și Consemnațiuni a ajuns Banca cu niște […]

Slăbiciunile bursei

„Brandul este făcut de oameni și e greu să ai un brand mai bun decât oamenii” este observația pertinentă a d-lui Nicolae Naumoff, un comentator […]

De azi, cărniță mai puțină

Nu demult, scriam într-un editorial despre industria lactatelor care merge în jos vertiginos. Între timp mi-am mai îmbogățit informațiile și studiul […]

Ce am pierdut în ultimii 15 ani?

Recent am „săpat” dintr-un oarecare motiv în arhiva companiei și am găsit un biblioraft marcat „Contracte și corespondența’94-98”, adică primii 4 ani […]

Untură la preț redus

De ce brandurile (mărcile) de cosmetice românești se vând la prețuri derizorii în comparație cu cele „străine”? Pentru că vând „untură” la preț redus […]

S-a acrit laptele?

Prietenii mei din diferite industrii îmi spun că vânzarile la produsele de larg consum scad. Banal. Nimic nou sub soare. De exemplu, industria […]

Se dă Gauss la promoție

Cred că marea majoritate cunoaște curba lui Gauss, aceea reprezentare grafică „ca un clopot” cu vârful ascuțit pusă într-un sistem de coordonate […]

10 povești de adormit singur

Vrem să fie bine. Imediat, fără efort, căutăm cea mai simplă, comodă, ieftină și rapidă soluție pentru rezolvarea unei probleme. Facem așa în cele […]

Brandul României reloaded

Infrastructura la nivel de Ev Mediu. WC-uri publice precare sau inexistente. Hotelul Dracula de la Piatra Fântânele – kitsch-ul suprem. O lipsă cvasitotală […]

Fitness branding

Să fii în formă maximă. Întotdeauna. Cu rotunjimi perfecte, cu talia subțire, cu gâtul lung, cu postura verticală, mai înat, mai liber, mai frumos […]