Întotdeauna ne
păstrăm echilibrul.
Întotdeauna
ne păstrăm
echilibrul.
Opinii
Clients who dare ditching the pitch
I’m a fundamentalist if it comes to pitching. It’s often the wrong process for the wrong goal. Pitches were invented to make big corporations establish long […]
Etica muntelui – Școala de Mers pe Munte
Vara aceasta, timp de mai bine de o luna, a avut loc Şcoala de Mers pe Munte în organizarea […]
Brand de Cluj „nespus” – Cu semnul exclamării şi întrebării
Articolul de faţă a fost inspirat de către o doamnă prin comentariile ei pertinente de pe facebook [..]
Vechea paradigmă a marketingului – Revista Sinteza – iulie 2015
Mulțumiri celor de la Sinteza pentru interesul lor constant arătat fenomenelor din societate.
Industria PR – Probleme delicate la plăți
„Agenţiile luptă singure, în mod individual să-şi facă dreptate, riscând să piardă oportunităţi de business […]
Materiale de construcții. Branding și marketing
Publicăm un nou white paper, de data aceasta dedicat unui segment economic de mare actualitate.
Tășuleasa Social – Un altfel de protest
Titlul l-am luat de la Diva în Bocanci. Minunat titlu, minunat articol care merg la esență.
Filmele Drumului Mariei Theresia – Eveniment special în București
Tășuleasa Social prezintă Via Maria Theresia: Redescoperirea și Competiția, două filme scurte […]
Tășuleasa are nevoie de un comunicator fain și bun
Tășuleasa Social (nume de alint Tășu) are nevoie de un comunicator project-based. Deocamdată, pentru că […]
Despăduririle – Adevărurile nespuse
Sâmbătă oamenii au ieșit în stradă în mai multe orașe pentru a protesta împotriva tăierilor ilegale, a despăduririlor, a concernului […]
Industria IT – Viitorul brandului de angajator
Inaugurez astăzi ceea ce îmi doresc să devină o serie de articole pe subiecte bine definite, Branzas White Papers. Astăzi, despre viitorul brandului de angajator […]
Subliminal, motivațional – „Heirupism pionieresc”
Îmi permit să-l citez pe Dl. Pleșu: „Dar nu toată această ţesătură de malentendu-uri mă irită cel mai mult. Iritantă este invazia de nestăvilit a unei noi limbi […]
Mămăligă coaptă la cuptor
Cu 3 feluri de branză și 3 ouă întregi înglobate în compoziție. Se lasă la răcit și se taie felii. Se poate adăuga şi puțin usturoi deasupra. Fac și puțină reclamă, făina de mălai e de la SamMills. […]
De la Băsescu încoace toți cred că au bastonul de mareşal în raniță
În preajma primelor alegeri prezidențiale câstigate de dl. Băsescu stăteam la un pahar de vorbă şi de rom cu doi buni prieteni din Bucureşti, în Bucureşti […]
Mâncărurile copilăriei
Mă apucasem de câteva zile să fac o listă cu mâncărurile din copilărie gătite fie de mama, fie de bunici. Cel mai adesea de bunici. Prilejurile erau fie tradiționalele […]
O explicație simplă de tot
O explicație foarte logică a D-lui Dinu despre ceea ce se întâmplă în economie. În ceea ce privește domeniiile marketingului, brandingului și al designului, nimeni n-ar trebui să se mire de stadiul lor de dezvoltare încă incipient, m-aș risca să spun primitiv, la 25 de ani […]
Cum să nu pierzi vremea (la întâlniri)
Vrând-nevrând intru în al 21-lea an de „aflat în treabă” și totalizez mii de ore de prezentări, întâlniri pe proiecte șamd. Îmi plac poveștile, recunosc […]
Un vin „de la Turda”- Caz „ipotetic”
Ne-am distrat în toamna ce tocmai a trecut cu un proiect de branding și packaging pentru vin local ce tocmai urmă să iasă pe piață. A fost fain să studiem zona, istoria, podgoria, vinurile, soiurile și să punem cap la cap toate datele și informațiile […]
Branzas – 21 de ani
Intrăm în al 21-lea an neîntrerupt de activitate. Ca de obicei și ca întotdeauna, suntem consultanți de brand și designeri.
Brand de țară românească. Iarași.
Iqads m-a onorat cu o serie destul de dură de întrebări despre încă neprecizatul nostru brand de țară. Am pornit de la ideea că […]
„Stai numa’ umpic să mi-o scot” – Blues ardelenesc
Aseară am văzut un concert minunat al „pierzătorilor de nopți” – Nightlosers. Au făcut și ei 20 de ani și au aniversat […]
(Foarte) mic tratat de observat clienți – de Sorin Tranca
Am citit articolul D-lui Tranca și în unele din situațiile descrise m-am regăsit și eu. Nu în toate. Presupun că am fost norocoși […]
Să presupunem că… – Două scenarii
Să presupunem că la mine în firmă voi face următoarele: 1. Măresc arbitrar veniturile angajaților fără vreo corelare cu performanța […]
Decât o revistă – Bun de trăit
Identitatea Clujului şi potenţialul de promovare printr-un brand de oraş, văzute de Bogdan Brânzaş, un clujean care de 20 de ani conduce agenţia de branding şi design Branzas. […]
Spaniolii roșii
Încă din 2011 de când am străbătut Spania am constatat că (aproape) nu poți greși cumpărând un vin roșu spaniol. În acea lună în care am bătut Spania […]
Trei vorbe: Alex. Mușat. Blues.
Vinerea trecută la prima ediție a Cluj Blues Fest am asistat la un recital de zile mari ale unui băiat de 19 ani. Nici măcar nu era pe afiș, a fost o inspirație […]
Macovei – Punctul de la picior
Oare doar mie mi se pare o „stranie” coincidență? Aseară am văzut niște filmări la TV cu diferite personaje care intrau și ieșeau de la DNA. Și într-o fracțiune […]
Viaţă pentru Via (Drumul) Maria Theresia
Un drum istoric din Munţii Călimani este refăcut de voluntari cu mâinile lor. În 16 august se va alerga pe Via Maria Tereza pentru prima dată într-un maraton […]
Ne tăiem craca de sub picioare
Scriu cele ce urmează în calitate de cetățean, de părinte, de iubitor al naturii și nu în ultimul rând de membru în comitetul de conducere a celei mai importante asociații de voluntariat și protecția mediului […]
Președinții wannabe stau prost cu comunicarea
Naivul de mine, săptămâna trecută am adresat, prin intermediul unui e-mail și a formularelor de pe site-urile principalilor patru candidați la funcția supremă […]
Safe mode – Curaj. Inovație. Creativitate.
„Curaj. Inovație. Creativitate.” Trei cuvinte din DEX-ul limbii române care în „lumea” marketingului, designului, brandingului […]
Branzas – 20 de ani
„Majoratul” a fost acum doi ani, între timp am mai adăugat câte ceva la experiența noastră în tranșeele designului. Așa că astăzi vom face un mic party și mă voi bucura împreună cu o gașcă de oameni frumoși de un pahar cu vin […]
Obsesia rigorii sau absența imaginației și asumării?
Parchet – De căutat în DEX ce înseamnă pentru cei riguroși. Oricum, parchetul este format din niște lamele sau plăci de lemn dispuse pe o anumită suprafață […]
Contract
Ştiam demult că juriile și concursurile din domeniu designului nu fac sens. N-are rost să explic de ce, cei care lucrați în domeniu știți asta și știți și de ce. Acum multă vreme mi-am promis […]
Defrișări „legale”
E plină presa și online-ul de articole și fotografii cu jaful generalizat care se întâmplă în pădurile României, chiar și în rezervații, parcuri naționale sau „păduri virgine”. Curios, nu se sesizează nicio […]
CSR – Impact pozitiv în comunitate obligatoriu
Uniunea Europeană redefinește CSR-ul. Sublinierile îmi aparțin. Sursa aici. Comisia Europeană a dat publicității o nouă comunicare referitoare la politica de CSR. […]
CSR – Campanie de PR sau comportament responsabil!?
Hai să pornim de la definiții. CSR, adică Corporate Social Responsability sau în limba română Resposabilitatea Socială a Companiilor (corporațiilor). Am făcut […]
Despre brand personal – Nu există
Aș scrie cel puțin 200 de pagini cu explicații, surse etc despre „problema” asta, dar nu prea are rost. Așa că o dau pe puncte: 1. Brand personal nu există, e doar o fantasmagorie inventată de cei care cred […]
Sulf scump cât Clujul
Zilele trecute am făcut o drumeție de recunoaștere în Munții Călimani a unei porțiuni a drumului Mariei Tereza împreună cu gașca de la Tășu și fetele mele. Acolo se va desfășura în 16 august […]
Voltaire, sociologul
„Pentru a reuşi în lume nu e de ajuns să fii prost, trebuie să fii şi manierat.”
#antreprenoriat #creativitate
Cât de cât mă țin la curent cu lumea citind știri, agregând informație de pe facebook, feedly și alte surse. Remarc abundența de cursuri […]
Umbra lui Kafka la bancă
Povestea următoare mi-a fost relatată recent. Eu doar o dau mai departe cu câteva comentarii și un îndemn la reflecție. Un prieten, client al unei mari bănci […]
Oscar Wilde
Tipul ăsta nu mi-a plăcut niciodată ca scriitor, habar n-am de ce. Totuși, am găsit asta pe pagina de gardă a unei cărți, ceva care mi-a plăcut mult așa că am făcut o fotografie […]
Cel mai prost sfat de branding – Pe care cu siguranță îl primești tot timpul
Brandurile vorbesc exact ca oamenii. A vorbi, a comunica, pot crea premisele unei relații […]
Termen – Conform DEX
Data fixă la care, potrivit unei învoieli, unei decizii sau unei dispoziții prealabile, se execută o obligație sau se realizează ceva. În caz că unii au fost demult la liceu și au uitat, se aplică (și) la […]
Cel mai bun sfat de branding – Pe care (probabil) n-o să-l primești niciodată
Închipuie-ți că ești fie proprietarul unei afaceri, fie directorul executiv […]
Top 50 branduri românești 2013 – O altă interpretare
„Clasamentul are la baza un studiu realizat de compania de cercetare Unlock Market Research pentru revista […]
Semnal pozitiv pentru antreprenorii din România
De dată recentă o companie a fost iertată de guvern de plata la stat a unei sume exorbitante pentru marea […]
Nu-ți dau o palmă dacă ești altfel
Discutam astăzi cu cineva despre diversitatea oamenilor, a opiniilor și a felurilor de a-și trăi și privi viața, atât în context social cât și de afaceri […]
Pro bono sau pro bani pentru stat
După cum știm unii dintre noi, ANAF și-a „tras” o nouă identitate vizuală ca urmare a unei -desigur – licitații, despre care am scris și eu aici. Dar nu despre asta […]
Aeroportu’ lu’ Avram Iancu
Știre-bombă: Aeroportul Cluj se va numi Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj Napoca. Avram Iancu nici n-ar fi visat că numele lui va ajunge subiect […]
19 ani de branding și design
Am primit un cadou fain de la colegi pentru aniversarea de 19 ani a firmei. Mulțam fain de tot!
Noua agendă publică
Constat că opinia publică, neorganizată sau constituită în diverse tipuri de organizare de tip ONG […]
ANAF – Cumpărături second-hand
Am primit pe adresa de office a firmei un e-mail trimis de o oarecare doamnă de la ANAF în care nu scria […]
Și alții au nevoie de lege specială
Dacă tot e la modă să se facă legi speciale pentru o singură companie, pentru interes „deosebit”, propun ca printr-o lege adoptată de urgență în parlament, fără comisii speciale, scrisă de câțiva specialiști în branding, toate IMM-urile să […]
Manipulare sau comunicare!? – Larisa Ghițulescu despre Roșia Montană
Larisa Ghițulescu a scris concis și la obiect despre manipulare în mass-media pe subiectul […]
Bani
Unele lucruri nu se pot plăti cu bani. Obținerea unelor “lucruri” (fapte, oameni, beneficii, contracte etc) pur și simplu nu au valoare datorită efectelor adverse și perverse rezultate din condițiile puse pentru obținerea lor. Sau datorită imperativului de a-ți încălca […]
#clujcitybreak
Mulțam Andrei Crivat pentru invitația de a participa la dezbaterea de la Casa Tiff pe tema brandului de Cluj. Bună inițiativă, mai vreau! […]
Design care durează
În 1958 ieșea pe piață parfumul Madame Rochas al cărui ambalaj a fost realizat de către acum celebrul designer Pierre Dinand. La acea vreme […]
Chuck Norris. Filozofic.
Știați că Chuck Norris a reușit până acum să numere de două ori până la infinit!?
Pagina albă a designerului
Toți creatorii, fie ei scriitori, artiști, poeți sau designeri, își încep munca invariabil […]
Swimathon 2013 Cluj = 2.142 de copaci!
Șapte copaci maturi produc oxigenul necesar […]
Swimathon Cluj 2013 – Foarte tare!
Cifre bune bune: echipa Tășuleasa Social; formată din 14 oameni a realizat 244 de bazine de 50 m reușind să adune 30.000 lei pentru plantări […]
Dracula reloaded, noua frunză
O lungă vreme ne-am ferit cu toții ca dracul de tămâie să-l scoatem în față pe Dracula, ca vector de promovare al României. Au fost încercări disparate însă […]
La gunoi!? Vechea paradigma a marketingului
Paradigma marketingului – cea pe care o știm cu toții – a apus de mult însă nu ne prea vine la îndemână să […]
Nicio zi fără blues
Am început să ascult muzică pe la 12-13 ani, noroc cu „bătrânul meu” cum îi spuneam pe atunci că avea sute de benzi de magnetofon cu copii excepțional de bune ale unor discuri originale cu blues, dixieland, rock […]
Brand de țară? Istorioară românească cu tâlc
Din start spun că nu voi preciza orașul unde se întâmplă istorioara cu tâlc ca să nu fiu considerat pro sau […]
1% pentru marketingul orașului
Nu e o întrebare retorică: au sau nu au nevoie orașele de marketing? Dar de branding? Comunicare, lobby, PR!? Marea majoritate, dacă nu toate orașele […]
Geneza și evoluția unui brand
În urmă cu mulți ani ne-am definit ca „Designeri și consultanți”. Apoi, odată cu clienții noștri și piață am devenit „Consultanți și designeri” […]
Money for nothing…
…and checks for free. Nu, nu voi scrie despre Dire Straits chiar dacă îmi plac foarte mult, ci despre “așteptarea la gratuități” și percepția unora că pot […]
Marketingul (in)util
E o axiomă, toate produsele au tendința să-și caute calea de a deveni branduri. E firesc, astfel pot cere mai mult de la consumatori (preț), pot aspira la accesul […]
Îmi număr singur merele.
Mă întreb, bineînțeles retoric, ce s-ar întâmpla dacă începând de astăzi n-aș mai curăța merii de la mine din grădină anual – atenție, fără să-i stropesc […]
Pitch. Buget?
Foarte des se întâmplă că invitațiile la pitch să nu conțină o indicație de buget, preselecția agențiilor făcându-se de fapt pe baza unei cereri inițiale […]
Sunt onorat.
În prima parte a anului acesta mi s-au întâmplat două evenimente care mă onorează și mă obligă. În ordine cronologică: Alin Uhlmann Ușeriu, Președintele […]
Mic ghid de comunicare cu statul. Pentru ONG-uri.
Observ în ultimul timp că tot mai multe ONG-uri au câte ceva de spus despre subiecte la ordinea zilei, fiecare cu „specializarea” lor. Astăzi mi-am propus […]
Top 10 cauze pentru declinul sau moartea brandurilor
Nu există o ordine sau o prioritate anume în clasificarea acestor cauze însă din experiența mea niciuna nu se manifestă singur, vin câteva „la pachet” […]
Inovație + brand = 90% bullshit
Termenul „inovație” l-a ajuns din urmă se pare pe cel de „brand” în popularitatea utilizării oriunde, oricând și în orice situație sau context de afaceri. Dacă până acum timp de câțiva ani totul era […]
Orașul mort. Brand.
Pornesc de la prezumția că trainingul responsabilior din marketing, fie juniori sau seniori, trebuie să vină neapărat după educația formală și o experiență practică minimă. Prin urmare trainingul […]
Hai să o mai bifăm și pe asta – Training pe bune reloaded
Scriu din nou despre training pornind de la o constatare personală și un scurt schimb de idei online avut cu […]
Atiya – un cadou frumos
Așa cum îi spune numele, Atiya înseamnă „cadou” sau „dar”. Atiya este noua linie de produse Home & Design de la Becker România, subsidiară a companiei internaționale Becker specializată […]
Training pe bune
Pornesc de la prezumția că trainingul responsabilior din marketing, fie juniori sau seniori, trebuie să vină neapărat după educația formală și o experiență […]
Branding non-branding – Phillip Morris vs Altria
Transformarea lui Philip Morris International în Altria este un caz interesant și particular […]
Logo-ul SRI-ului, un simbol creștin!?
Interesantă abordarea vizuala identitara a Serviciului Român […]
Turismul balnear. Iarăși???
„Noua strategie” de stimulare a turismului balnear care se prefigurează la nivelul produsului turistic rămâne aceeași pe care o menționăm și o justificăm aici, deja demult. Dar toate-s vechi și totuși noi sunt toate când vin „vocile autorizate” să ne explice cum stă treaba […]
Exercițiu de comunicare: Salvați Roșia Montană vs RMGC și ce urmează
Am mai scris despre exercițiul de comunicare al ambelor „combatante” aici pe blog de 4 ori: 1, 2, 3, 4. Foarte multe nu mai sunt de spus, am impresia […]
O poveste galben-portocalie
Povestea lui Gălbenel este simplă, ca oricare poveste a unui produs sau brand de succes. Un om și cu soția lui – specialistă în „treburi agricole” – s-au hotărât într-o bună zi să facă cea mai modernă fermă de găini ouătoare din România. Business insight: știau […]
Roșia Montană, un loc la marginea prăpastiei
Fain!
Consultanță de 188.000 lei pe lună
Mai demult am declarat public în repetate rânduri că sunt dispus să lucrez pe un fee simbolic de 2 lei plus cheltuieli, dacă sunt necesare, pentru brandul […]
Pesimismul să-și facă treaba!?
Psihologie de 2 bani: pentru tot felu’ de mâțe și bieți câini vagabonzi loviți de troleu se găsesc mii de „activiști” gata să intrevină, să doneze bani […]
Demistificarea fee-urilor agențiilor de branding
În general „vorbitul” despre fee-uri și bani, atât din partea agențiilor cât și a clienților, nu se întâmplă […]
Noul website Branzas – Deschidem larg porțile
Noul nostru website este „sus”, la aceeași adresă www.branzas.ro, realizat de către The Adgency […]
Eu am plantat…
Am plantat copaci la Pietroasa.
Tu unde ai plantat?
Ursus Pils – O imagine cât un powerpoint
Cândva, imaginea acesta făcea cât un powerpoint de 100 de slide-uri pe poziționare și strategie […]
Povestea lui Jack-in-the-box.
În vara lui ’96 tocmai terminasem proiectul de rebranding al Ursus (primul), lansarea în piață la nivel național era deja făcută din primăvară, cifrele arătau […]
Conținut versus expoziție
Discutam acum vreo 3 ani foarte aprins cu o distinsă jurnalistă (sărutmâna Larisa) pe marketing și economic despre conținut versus campanie, în contextul marketingului, publicității și a construirii brandurilor […]
Ursus Pils s-a întors, la fel de verde
E oficial, Ursus Pils, sau cum i se spunea odinioară Ursus „verde” s-a întors. Dar oare de ce „a plecat” acum mulți ani!? N-am găsit niciodată o explicație […]
Se poate și altfel
Ca să trec direct la obiect, subiect și predicat – vorba lungă etc, știti voi – ar trebui să constate fiecare dintre noi că se poate și altfel. Și nu e greu […]
Cum trebuie să mergi pe munte?
A merge sau a păși, totuna. Pe munte o faci doar într-un anumit fel. Variabilele sunt nenumărate, terenul se schimbă tot timpul, consistența lui […]
Clujul norocos
Clujul e un oraș super norocos. Sau și-a făcut-o cu mâna lui. Ambele variante sunt bune și […]
Finish de campanie electorală
Iarna aceasta nu m-au interesat alegerile parlamentare, din varii motive pe […]
Un film fain
O mână de oameni, locuri de poveste și povești adevarăte despre munți, pădure […]
Oamenii vor vedea…
„Oamenii vor vedea doar ceea ce sunt pregătiți să vadă”. – Ralph Waldo Emerson […]
Zgomotele pădurii
Zilele trecute am bântuit puțin prin munți. La un moment dat mă aflam […]
Chestii faine la Tășu. Ca de obicei.
Chestii faine la Tășu. Ca de obicei.
După
Dat fiind că au avut loc adevărate orgii romane […]
Vrem designer. Unul.
„Fișa postului” viitorului nostru coleg ar suna cam așa […]
18 ani. 27 septembrie 1994-2012
Astăzi împlinim 18 ani de activitate. E mult sau puțin!? Din multe puncte de vedere e mult. Totuși, credem că mai este mult de făcut în branding și design […]
Vitrina 20 de ani
Undeva pe la începuturi am fost și eu „vitrinier” vreo 2 ani, între ´92 și ´94. Printre primii, sau poate chiar primul designer angajat al Vitrinei. Atunci […]
Identitate vizuală de partid
Scurte observații despre logo-ul unui nou partid/alianță politic(ă), Alianța România Dreaptă: ARD – Acronim […]
Mult? Puțin?
Mult sau puțin, nu contează. Contează rezultatul. Dacă 1.000.000 de oameni ar planta […]
Scrijelesc hârtia, nu sunt eco-friendly 🙂
Un citat în mare vogă care circulă acum pe net/ facebook atribuit lui Lee Iacocca spune ceva […]
Prin dezastrul pădurilor Apusenilor
În afară de meseria mea am o pasiune, munții. Neapărat acoperiți cu brazi și dacă se poate să fie Apusenii. Natura îmi oferă multă liniște, aer curat […]
O bucățică din realitate
Am găsit filmulețul pe facebook și e prea bun ca să nu îl dau mai departe. Bun, în sensul că reflectă o bucățică de realitatea cotidiană cu care unii dintre noi ne întâlnim. Norocul nostru, la Branzas n-am prea avut […]
Post-electoral. Comunicare
Despre comunicarea electorală în campania pentru alegerile locale 2012 la Cluj […]
Total non-combat la Cluj
La Cluj, în campania electorală, în loc să asistăm la o dezbatere aprinsă pe idei, programe […]
Politică. Afaceri. Branding personal.
În rarele cazuri când mă interesează politica […]
În atenția studenților, cu drag.
În fiecare an, în luna mai și iunie sunt bombardat de chestionare, întrebări și cereri de a-mi exprima opinia profesională asupra unor subiecte […]
Politică, din nou. Comunicare!?
E oficial, suntem în plină campanie electorală. Mesajele despre ce vor face candidații abundă, la fel, abundă mesajele despre oponenții lor. Opinia […]
Noul nostru website, în prefacere
Scriu brief-ul pentru nou nostru website. Va fi un proiect deschis tutoror care vor să participe. În curând, pe blog și facebook. Și pentru că nu credem că noi deținem […]
Utilitate. Design. Diferențiere. Atât.
iPen pentru iPad, un obiect frumos de design minimalist în stilul Apple și o utilitate practică foarte bună, de […]
Pragmatic despre CSR
Nu cred că mai are cineva vreun dubiu asupra motivațiilor proiectelor de CSR: a pune companiile și/ sau brandurile într-o lumină favorabilă […]
Munca pentru angajare
Am citit un articol interesant despre noile modalități de angajare care se prefigurează la orizont. Tind să dau dreptate scriitorului articolului însă adaug și […]
Aventuri în online
1. Nici eu, nici colegii mei nu suntem specialiști în webdesign. Totuși, suntem specialiști în design, avem ochiul format, experiența, vedem, observăm […]
Alien vs Predator și viceversa
Marca vs brand și viceversa. Produs/ serviciu vs marca și viceversa. Brand vs produs/ serviciu. De ce menționez toate aceste combinații? Deoarece […]
Consistența brandurilor
O scurtă poveste-pretext. Pe parcursul celor 5 ani de parteneriat cu Interbrand, compania globală de branding și design, am aflat și învățat […]
De-ale scrisului în public
Se împlinesc cred 15 ani de când am scris primul meu „ceva” despre branding, design și compania pe care o conduc. De atunci am avut plăcerea […]
Am fost mândru că sunt român oriunde m-am aflat
Ce aţi făcut pentru România? – Mi-am plătit taxele şi impozitele corect […]
Exercițiu de comunicare (4) – RMGC și Salvați Roșia Montană
În ultimele săptămâni au avut loc cinci evenimente importante din punct de vedere […]
ONG – Branding și comunicare
Luni, 5 martie, începând cu ora 18:30 voi vorbi despre branding și comunicare pentru ONG-uri în cadrul unei conferințe Civic Vox. Un subiect foarte drag mie, dar și de mare actualitate ținând cont de creșterea […]
Noi pentru Fundațiile Comunitare
Fundațiile Comunitare, www.fundatiicomunitare.ro, finanțează proiectele utile comunităților. Organizația are o întindere naționala și un istoric […]
Despre brandul Transilvania, la Transilvania L!ve
O discuție informală și plăcută cu Marius Bența despre brandul Transilvania – dacă este […]
Căutăm writer. Adică scriitor.
După cum scrie și în titlu, la Branzas căutăm cel puțin un colaborator, writer. Nu copywriter. Nu căutăm un scriitor de copy și slogane, ci unul care scrie […]
Transilvania L!ve, Look & Tube
Televiziune regională transilvană cu două canale, unul de știri și unul de entertainment plus un website. Bravo și la mai mare!
Exercițiu de comunicare (3): RMGC și Salvați Roșia Montană
De la ultima mea examinare a comunicării celor două forțe antagoniste, RMGC pare să stea în stand-by după emisiunea de la Realitatea TV, prin urmare […]
Tășuleasa Social, un proiect de suflet
Tășuleasa Social, Tășu pentru apropiați și fani, este un adevărat fenomen al ONG-urilor din România. Construită de la zero, începută acum 10 ani […]
Exercițiu de comunicare (2): RMGC și Salvați Roșia Montană
Ultimele evenimente au dat curaj oamenilor și organizațiilor SRM să iasă în stradă și să-și afirme crezul încercând să coalizeze cât mai mulți cetățeni […]
România egal produs. Apoi brand
Aserțiunea „România nu are un brand” este greșită. România are un brand, atât din punct de vedere turistic cât și ca țară. Un brand negativ […]
Politic. Om politic.
Politica nu încape între preocupările mele decât din punct de vedere al marketingului, comunicării și comportamentului public. Ce constat este […]
Brand România, din nou
Am constatat cu mare plăcere că Ministerul Turismului a schimbat recent strategia de brand turistic a României din „destinație de aventură” în […]
Exercițiu de comunicare: RMGC și „Salvați Roșia Montană”
La data și ora la care am început să scriu această analiză petiția „Salvați Roșia Montană” a fost semnată […]
No offense!
No offense to online freaks/bloggers/social media marketeers/fans! Mă lovesc – izbesc cred că e cuvântul mai potrivit – de accepțiunea managerilor […]
Brand-urile nu au termen de garanție.
Acum câțiva ani am avut ocazia să creăm pentru Standard & Snacks câteva identități de produs […]
Design „cu genunchii pe boabe de porumb”
Într-o accepțiune largă „design cu genunchii pe boabe de porumb” se întâmplă atunci […]
Rebranding – mantra
Timp de mulți ani agențiile de branding s-au poziționat în media cu ajutorul PR-ului propriu utilizând în comunicatele de presă, în studii de caz și în […]
Brand (design) esperanto
Sau cum și de ce designerii trebuie să se schimbe (și unii chiar se schimbă). A fi designer este una dintre cele mai complexe, grele și frumoase […]
Austeritate vs rațiune
O întrebare care merită toată atenția: „Dacă în timp de criză sau recesiune una din primele măsuri de austeritate ale companiilor este să reducă […]
Se schimbă branding-ul!?
E o întrebare retorică, desigur că se schimbă. Odată cu raționalizarea bugetelor și implicațiile directe în obiceiurile de viață și consum brand-urile […]
Nu avem loc de depozitare!
Înainte de anul 2000 Branzas a participat la 2 concursuri organizate de Fundația Română pentru Design. Premiile pe care le-a luat atunci au vizat eficiența […]
Branzas – 17 ani
În 27 septembrie Branzas a împlinit 17 ani de la înființare. Pentru mine personal și pentru noi înseamnă mult, din punct de vedere al experienței […]
Analiza „brandului” turistic al României
O analiză succintă a recentelor dezvoltări a identităţii de brand pentru România […]
Cum se schimbă o agenție de branding?
Atunci când brandingul nu mai este un medicament pentru problemele mai acute ale clienților […]
Doar 6%!
Cândva, nu demult, afacerile româneşti raportau profituri şi creşteri extraordinare de două cifre, anual. Auzeam de cote de piaţă impresionante şi creşteri […]
De ce NU bat clopotele (Mitică)?
O parafrazare a unei replici celebre, foarte adevarată în momentul actual. Clopotele bat când se întâmplă sau urmează să se întâmple ceva: liturghie […]
Puneți designerii să lucreze!
Spec work înseamnă acele practici împotriva eticii profesiei de designer care înglobează, în principal […]
Despre Branduri ex. ’89, din nou
Un material de sinteză, de găsit pe www.money.ro
Despre brandurile ex-comuniste
Înainte de toate o observație. În epoca comunistă […]
Despre Spec Work
Spec work sau speculative work este un fenomen tot mai des întâlnit care se manifestă îndeobște prin […]
Brandul de țară al României
Știrile abundă, ca de exemplu la https://www.tolo.ro/2009/10/12/brandul-de-tara-adjudecat-cu-890-000-de-euro/. De fapt […]
„Ce pregătire au oamenii voștri?”
Este întrebarea recent pusă de un client. Pregătire în ce sens, întreb? Studii, mastere, doctorate șamd, mi se răspunde. Iar eu zic: niciuna atât de specială […]
Strig, deci exist!
Datorită meseriei mele sunt un avid plimbăreţ printre rafturile magazinelor. Urmăresc ambalaje, nume de branduri, preţuri, modalităţi de afişare la raft […]
S-au ieftinit țepele
Industria comunicării nu face excepție astăzi de la țepe mai mici sau mai mari. Caraghioslâcul este că ele ajung până la niveluri atât de mici încât totul […]
Cine are grijă de branduri?
Toată lumea este crizată. Consumatorul face economii, cresc dobânzile la credite, scad vânzările, iar piaţa este inundată de promoţii, mai ales la […]
Struțocămila CEC
Am asistat recent la relansarea CEC sub noul nume de CEC Bank. Strategie sau nu, din Casa de Economii și Consemnațiuni a ajuns Banca cu niște […]
Slăbiciunile bursei
„Brandul este făcut de oameni și e greu să ai un brand mai bun decât oamenii” este observația pertinentă a d-lui Nicolae Naumoff, un comentator […]
De azi, cărniță mai puțină
Nu demult, scriam într-un editorial despre industria lactatelor care merge în jos vertiginos. Între timp mi-am mai îmbogățit informațiile și studiul […]
Ce am pierdut în ultimii 15 ani?
Recent am „săpat” dintr-un oarecare motiv în arhiva companiei și am găsit un biblioraft marcat „Contracte și corespondența’94-98”, adică primii 4 ani […]
Untură la preț redus
De ce brandurile (mărcile) de cosmetice românești se vând la prețuri derizorii în comparație cu cele „străine”? Pentru că vând „untură” la preț redus […]
S-a acrit laptele?
Prietenii mei din diferite industrii îmi spun că vânzarile la produsele de larg consum scad. Banal. Nimic nou sub soare. De exemplu, industria lactatelor […]
Se dă Gauss la promoție
Cred că marea majoritate cunoaște curba lui Gauss, aceea reprezentare grafică „ca un clopot” cu vârful ascuțit pusă într-un sistem de coordonate […]
10 povești de adormit singur
Vrem să fie bine. Imediat, fără efort, căutăm cea mai simplă, comodă, ieftină și rapidă soluție pentru rezolvarea unei probleme. Facem așa în cele […]
Brandul României reloaded
Infrastructura la nivel de Ev Mediu. WC-uri publice precare sau inexistente. Hotelul Dracula de la Piatra Fântânele – kitsch-ul suprem. O lipsă cvasitotală […]
Mic îndreptar pentru managementul hotelier
Se ia un hotel dintr-un ghid sau de pe internet. Se formează numărul de telefon […]
Fitness branding
Să fii în formă maximă. Întotdeauna. Cu rotunjimi perfecte, cu talia subțire, cu gâtul lung, cu postura verticală, mai înat, mai liber, mai frumos […]