O poveste galben-portocalie
Povestea lui Gălbenel este simplă, ca oricare poveste a unui produs sau brand de succes. Un om și cu soția lui – specialistă în „treburi agricole” – s-au hotărât într-o bună zi să facă cea mai modernă fermă de găini ouătoare din România. Business insight: știau că urmează în câțiva ani să intre în vigoare anumite prevederi și norme europene care obligă toți producătorii de ouă să se alinieze la anumite standarde de igienă și producție. Iar ei s-au hotărât să o ia înaintea tuturor, să-și construiască ferma după aceste standarde. Atenție, conform legislației nefiind încă obligați să o facă. S-au mai luptat ei și cu niște fonduri europene, însă până la urmă au izbândit.
Cu mult înainte de punerea în funcțiune a fermei au venit la noi să discutăm despre crearea unei identități de produs. Ei voiau un brand, noi le-am atras atenția că posibil îl vor avea însă în câțiva ani dacă își mențin strategia de produs, atributele și valorile companiei. Am trecut la treabă, prima dată cu documentarea. Nota bene, orice proiect începe cu analiză și documentare, continuă cu strategia, urmează creația și se încheie cu implementarea. În cazul lor, am colindat toate magazinele și supermarketurile căutându-le de… ouă. Am vorbit cu gospodine, le-am ascultat pe bunici și ne-am gândit inclusiv la copii noștri. Brand insight: ouăle sunt percepute ca fiind „bune, ca de la țară” dacă gălbenușul lor este galben-portocaliu și oul este mare. Chestie de alimentație sănătoasă a găinii. Cei de la Gălbenel ne-au asigurat că vor menține aceste standarde în condițiile în care concurența oferă ouă la un preț mai mic însă sub standard. Viitorii „Gălbenei” – ei încă nu știau că așa se vor numi, nici noi – construiau între timp de zor la noua fermă.
Ce a urmat a fost, cum spuneam la început, simplu. Ne-am închipuit o pajiște înverzită, presărată cu flori de câmp și plină de găinușe. În același timp ne străduiam să vedem cum integrăm în acest peisaj bucolic insight-urile de business și brand. Și gata, Gălbenel s-a născut, prima dată ca nume, apoi ca logo și mai apoi ca identitate de produs și ambalaje, iar la final, standarde de design. Motto-ul lor, „Ouă nou-nouțe” conține cuvântul „ou” de 3 ori, „nou-nouțe” subliniază ideea de prospețime, iar alăturarea cu floarea din care se naște gălbenușul proaspăt sugerează naturalețea și sănătatea produsului. Toată povestea s-a născut, s-a spus și rămâne să fie spusă în continuare datorită a doi oameni dedicați care au știu ce vor și ce să ne ceară. Simplu, nu!?
Cei care și-au pus mintea la contribuție pentru Gălbenel au fost: Levi Szekeres – Senior Designer, Ioana Frențiu – Project Manager, Bogdan Brînzaș – Creative Director.
