Ne mai dorim să ne permitem calitate?

În plus față de articolul amicului meu, Dan Koblicska, aș vrea să mai adaug câte ceva.

Marea majoritate dintre noi (și vorbesc aici despre persoane și companii/branduri) ne permitem calitatea. Chiar ne permitem. Nu este ieftin, dar ne permitem. Hai să ne gândim așa. Cum își permite cineva să dea câțiva lei în plus pentru o cafea/latte/orice altceva de la Starbucks și nu își permite să plătească puțin mai mult pentru niște servicii bine făcute. Poate avem cu toții o percepție greșită a timpului față de bani, în legătură cu conceptul de calitate. Vrem totul rapid (cafeaua la Starbucks este servită foarte repede) și percepem un serviciu profesional bine făcut, dar într-un ritm normal, drept unul necalitativ. În zilele noastre, repede este egal cu bun sau calitativ, ceea ce în cele mai multe cazuri este un lucru greșit. Da, este potrivit pentru cafele, sandwich-uri, procesul de cumpărare de pe Amazon și click-ul fără efort de pe Instagram. Dar, din câte știu, niciun zidar nu poate face o treabă bună dacă o face pe grabă. Pur și simplu, nu poate construi o casă într-o zi (da, vrem totul astăzi), ca mai apoi, într-o săptămână să vă mutați cu familia în ea. Niciun scriitor nu poate scrie rapid un text bun și atrăgător pentru o reclamă și, pentru numele Lui Dumnezeu, nu există nicio modalitate de a proiecta și a fabrica un Mercedes-Benz foarte rapid.

Calitatea înseamnă folosirea expertizei și abilităților învățate de-a lungul timpului, iar acest lucru, nu poate fi ieftin și rapid, din niciun punct de vedere. Tare mi se pare că ne-am familiarizat atât de mult cu butoanele de „like”, „swipe” și „buy” din online, încât nu mai putem vedea dincolo de ele. Serviciile foarte rapide sunt cele foarte ieftine. De fapt, sunt chiar gratis.