Industria IT – Viitorul brandului de angajator
Inaugurez astăzi ceea ce îmi doresc să devină o serie de articole pe subiecte bine definite, Branzas White Papers. Astăzi, despre viitorul brandului de angajator din industria IT.
„Decizia de cumpărare nu vă mai aparține deoarece din cumpărător ați devenit produs.
Astăzi, angajații sunt cei care ies la cumpărături. Dacă până acum angajatorii au „ieșit la cumpărături” după cei mai mulți și mai buni specialiști în companie, ei bine, acum lucrurile s-au schimbat fundamental. Viitorii angajați privesc rafturile voastre încărcate de produse, compară prețuri și caracteristici și într-un final fac alegerea. Iar decizia lor de cumpărare nu mai depinde de team buildinguri cu paintball și tir cu arcul, de petreceri-mamut de firmă, de coșurile de fructe puse la dispoziție în birouri, de programul flexibil sau de salariile oferite. Cum spuneam, acestea au devenit norma în industrie.
O diferență de 100 sau 300 euro la salariu pentru mulți deja nu mai face sens. Oferta voastră trebuie completată cu totul altceva. Motivațiile s-au schimbat și asta vi se datorează în cea mai mare parte. Ați intrat cu toții în spirala avantajelor oferite ajungând în punctul în care acestea au devenit norma. De aceea, paradigma brandului de angajator este azi cu totul schimbată Deja sesizați spirala ascendentă a creșterii salariilor, deja sunteți în criza de specialiști deși piața vă oferă proiecte și oportunități extraordinare, deja târgurile de forță de muncă sunt doar evenimente bifate pe o listă, deja fluctuația de personal tinde să atingă procentaje importante. Unii dintre voi vă asumați această stare de fapt spunând că „asta e jocul, n-am ce face”. Este o atitudine contraproductivă care perpetuează starea de fapt și care poate duce în cel mai bun caz la stagnare.”