Finish de campanie electorală
Iarna aceasta nu m-au interesat alegerile parlamentare, din varii motive pe care n-are rost să le expun aici. Însă înotând indiferent prin marea de mesaje electorale insipide am remarcat unul singur. Mi-a atras atenția instantaneu. Era un panou USL amplasat într-un loc excepțional pe Valea Oltului, atât ca poziționare cât și ca semnificație (a locului, n.b. Valea Oltului). Panoul era simplu: împărțit în două jumătăți egale pe verticală, în stânga era un logo supradimensionat al USL pe fond alb, iar în dreapta, pe fond albastru, stătea scris cu litere albe „Finalizăm Autostrada Transilvania”.
Să recapitulăm:
Locatie: Valea Oltului
Mesaj: Finalizăm Autostrada Transilvania
Partid: USL
Să interpretăm:
Având în vedere traficul supradimensionat dinspre și înspre Transilvania care trece pe Valea Oltului și frustrările acumulate zilnic de către miile de conducătorii auto pe acest traseu, mesajul finalizării Autostrăzii este extrem de potrivit. Spre exemplu, un voiaj cu mașina Cluj-București via Valea Oltului durează minimum 6,5-7 ore în condiții de aglomerație și drum deloc comode. Ori, pe autostradă, timpul s-ar putea reduce la 4-5 ore. Având în vedere că în alianța care a promovat acest mesaj partidul majoritar care o propulsează, PSD, a fost din câte îmi aduc eu aminte inițiatorul proiectului Autostrăzii Transilvania, mesajul produce un declic în mintea multora, arătând totodată că în ultimii 8 ani nu s-a făcut aproape nimic pentru acest proiect util atât ardelenilor, cât și bucureștenilor sau constănțenilor. De asemenea mesajul se constituie într-o promisiune. Desigur, fără termen de realizare, însă „sună” a promisiune fermă.
Stilul grafic al panoului chiar nu contează. Realizarea grafică a fost una „cinstită”, în jargon designerilor însemnând obișnuit, deloc ieșit din comun. Mesajul însă era vizibil, făcea sens, iar amplasarea absolut perfectă. Panoul îl consider un foarte bun exemplu de comunicare politică, pragmatic, ancorat în realități imediate și promitând ceva util și tangibil unei mase foarte largi și diverse de oameni profilați socio-profesional, de la șoferi de TIR, la agenți de vânzări, oameni de afaceri până la oameni obișnuiți care călătoresc în interes personal.
În rest, multă maculatură aruncată pe apa sâmbetei.
P.S. După ce o distinsă doamnă m-a tras de mânecă, mă simt nevoit să introduc aici ceea ce ezitasem să scriu la început, și anume faptul că Dl Ponta a spus la Cluj că nu sunt bani pentru finalizarea Autostrăzii Transilvania.