Consultanță de 188.000 lei pe lună
Mai demult am declarat public în repetate rânduri că sunt dispus să lucrez pe un fee simbolic de 2 lei plus cheltuieli, dacă sunt necesare, pentru brandul de țară al României. Astăzi mi-am revizuit poziția. Patriotismul meu a dispărut undeva departe, posibil irecuperabil, pierdut în ceața capitalismului de stat. După multe taxe și impozite de toate felurile plătite degeaba, după ce văd salariile care se vehiculează cu atâta ușurință în mediul de stat, după atâta „meltenism” feroce și amatorism răsplătit regește de la nivel înalt până la funcționarul de ghișeu timp de 23 de ani, astăzi nu mai vreau cei 2 lei. Vreau nici mai mult nici mai puțin decât fix 188.000 lei net pe lună pentru mine și fiecare membru al echipei mele plus expenses, vorba americanului. Eu și încă cinci oameni cred că putem face treabă. Adică 6 x 188.000 lunar net timp de minim 12 luni. Un brand, nu-i așa, nu se naște într-o lună, este nevoie de timp, după cum orice consultant sau marketeer cu oarecare experiență știe. Șoferul și limuzina la scară nu sunt incluse. Prefer atribuirea directă.
Dacă e să fim capitaliști, să fim până la capăt, așa cum ne învață fiecare reprezentant de seamă plătit din taxele mele inclusiv înalți preasfinții. Promit să fac cel mai scump brand – cum le place amatorilor sau miniștrilor să creadă că fac – de țară sau turistic, în acord cu veniturile lunare ale unor directori sau președinți de instituții. În ceea ce privește cheltuielile, estimez că acestea vor fi la nivel de business class pentru transport și 4 stele atât pentru cazare, cât și pentru masă. Având nevoie de o documentare consistentă estimez că împreună cu echipa mea vom petrece cel puțin 3 luni colindând globul în căutarea celor mai notabile studii de caz din domeniu pentru a învăța din experiența altora.
Desigur, realist vorbind, serviciile mele și ale echipei Branzas nu vor fi solicitate niciodată, iar în cazul unei licitații, pe SEAP sau nu, nu ne vom prezenta deoarece funcționează criteriul prețului cel mai mic.
În ceea ce privește „ultimul brand turistic” realizat – frunză – care a costat în jur de 800.000 euro, mi-am revizuit poziția și consider că de fapt a avut un buget minim, de bun simț. Până și bugetul de cheltuieli a fost decent, 200 de dolari, plătiți online pe un site specializat în grafica vectorială.
În contrapartidă, pentru toate proiectele noastre destinate IMM-urilor, companiilor din România și instituțiilor decente vom menține același nivel al fee-urilor ca până acum. Negociabil adeseori, funcție de natura proiectului și volum.