Cel mai prost sfat de branding – Pe care cu siguranță îl primești tot timpul
„Comunică. Bagă bani în advertising. Umple media cu PR-ul tău. Nu poți lipsi din online. Bagă bannere. Organizează conferințe de presă. Fă-ți pagină de facebook și adună 50.000 de like-uri. Bagă bani în CSR. Azi, mâine, tot anul. Fă campanii, fii prezent, du-te la sesiuni de networking, fii văzut. Etc.”
Greșit.
Brandurile vorbesc exact ca oamenii. A vorbi, a comunica, pot crea premisele unei relații, dar nu e obligatoriu. Când o persoană te îngroapă într-o mare de mesaje, vorbe, povești, bârfe și susanele, de obicei te dai la o parte, e o reacție absolut firească. Începi să te întrebi „oare ce vrea de la sufletul meu de vrea cu atâta insistență să intre acolo? Mă sună la birou, mă scoate la prânz, vrea să-mi dea și seara de băut, îmi dă o cafea după-amiază, zilnic, și în tot timpul ăsta îmi face capul calendar cu te miri ce povești.” Și uite așa, la fel ca între doi oameni normali și civilizați, ajungi la relevanța relației, relevanță care se bazează întotdeauna pe o înțelegere mutuală reciprocă a nevoilor fiecăruia. Nu-i niciun mare secret aici. Secretul este cum să ajungi la acea relație, să o construiești și să rămână solidă și relevantă în timp.
Buzz-ul nu contează.